American Tourister tilbyr et bredt utvalg av fargerike, høykvalitets og rimelige reisevesker som er laget for å vare. Fra innovative, slitesterke materialer med fokus på detaljer og kvalitet, kombinerer American Tourister stil med komfort i et bredt utvalg av kofferter - perfekt for både forretninger og fornøyelser.
Milepæler for varemerket
American Tourister er et av verdens ledende bagasjemerker og er til stede i mer enn 120 land over hele verden.
Det hele begynte i 1933, da grunnleggeren Sol Koffler satset sparepengene sine på å starte et bagasjefirma i Providence, Rhode Island (USA). Hans drøm: En slitesterk koffert som var rimelig for alle
Flying ble stadig mer populært og etterspørselen etter lettere bagger økte. Så American Tourister introduserte "Hi Taper"-vesker som var høyere, smalere, lettere og lettere å pakke.
På 50-tallet eksperimenterte selskapet med nye materialer og lagde verdens første sprøytestøpte koffert. Den svært moderne konstruksjonen tålte svært hardhendt håndtering.
Takt med at den internasjonale flytrafikken økte på 60-tallet, ble American Tourister det første selskapet til å "flyteste" sine produkter ved hjelp av flyvertinner fra de største flyselskapene.
Vi lanserte reklamekampanjen Gorilla. Denne verdensberømte og langvarige reklamen viste en gorilla som slo og kastet en koffert rundt i buret sitt i en dyrehage. Han klarte aldri å ødelegge den.
To av verdens ledende bagasjemerker sammen.
I 1993 ble American Tourister kjøpt opp av Samsonite, noe som førte to av verdens ledende bagasjemerker sammen. En sammenslåing som tok begge merkene til nye nivåer.
Vi begynte vårt samarbeid med Disney for å lage kofferter med favoritt Disney- og MARVEL-karakterer.
SoundBox, vår ikoniske polypropylenkolleksjon med det slående konsentriske sirkeldesignet, vant den prestisjetunge Red Dot Design Award.
Score!
Vi samarbeidet med den verdensberømte fotballspilleren Cristiano Ronaldo, som var vår globale merkevareambassadør for mediekampanjen vår i 2018.
American Tourister viser nok en gang sin styrke i innovative lettvektskofferter kombinert med moderne design.
Airconic-kolleksjonen introduseres, vår hittil letteste harde koffert - den store kofferten veier bare 3,2 kg.
Vi innså at vi måtte gjøre en endring for å minimere vårt økologiske fotavtrykk og beskytte planeten vår. Vi utviklet RecyclexTM, et unikt materiale fra resirkulerte PET-flasker for å lage mer bærekraftige kofferter og vesker.
SoundBox nr. 1 000 000 000 ble solgt i Europa, noe som har gjort den til en favoritt blant reisende.
Vi fylte 90 år!
Jepp, vi er eldre enn vi ser ut, men vi fortsetter å følge vår visjon om å utvikle bagasje av høy kvalitet som er overkommelig for alle - akkurat som vår grunnlegger ønsket.